35 års festen.

En trevlig jubileumsfest.

Onsdagen den 30 oktober hade vi vår mycket uppskattade jubileumsfest. Lokalen var fylld av medlemmar ca. 50 stycken, som ville fira föreningens 35 år.

Vår ordförande Siv Nilsson hälsade alla varmt välkomna.

Vi fick göra en tidsresa genom 70-talet med "Trubaduon Berth och Jonas", som gav en riktig nostalgikick. Berth och Jonas Nilsson, far och son från Oskarshamn var mycket duktiga och bjöd på sig själva.

Jättegod mat och härliga tårtor hade Isabell Johansson och de matlagande herrarna ordnat till med bravur.

Vi fick en tillbakablick av Isabell Johansson om hur hennes framlidne make Åke Johansson startat Mönsterås reumatikerförening 1978 och om den första styrelsen. Antalet medlemmar var då 57 stycken och medlemsavgiften 35 kr/år. Föreningen var en lokalavdelning till som det då hette Riksförbundet mot reumatism.

Kökslaget under Evy Kjellbergs ledning fixade med det praktiska i köket.

Tack till alla medlemmar för att ni kom och tack till alla som jobbade med den fina festen!