Föreningen firar 40 år.

Fest.

Fredagen den 19 oktober firade vi att det var 40 år sedan föreningen bildades. Lars-Magnus Karlsson och Sievert Aronsson i jubileumsgruppen där även Kerstin Cedergren ingick, hälsade ett femtiotal medlemmar varmt välkomna. Vi bjöds på en mycket god trerätters middag som herrarna i matlagningsgruppen lagat med bravur, de assisterades av sina respektive med bland annat serveringen.

Lika varmt välkomnade blev distriktsordförande Gerd Mahl-Nilsson med sambo och kvällens musiker Rolf och Åke. Isabell Johansson berättade om föreningens bildande och lite historik.

Gerd höll ett tal och gratulerade föreningen med en summa pengar och blommor som ordförande Evy Kjellberg fick ta emot.

Före dansen var det lotteridragning med vinster skänkta av affärer och företagare i kommunen. Ett varmt TACK till alla sponsorer inte minst Ålems sparbank och Häradssparbanken i Mönsterås.

De duktiga kockarna med respektive tackades med varsin blomma. Blommor fick också Isabell Johansson och Britt Hultman som varit med från start och som fortfarande finns i föreningen.

Kvällen avslutades med dans till Rolf-Åkes.

Ett varmt TACK till alla som lagt ner ett fantastiskt arbete för att få till en jättetrevlig fest!/YH