Medlemsträff 27/2

Februarimöte.

Ordförande Mia Askbom hälsade ett tjugofemtal medlemmar varmt välkomna till månadsträffen den 27/2. Dagens gäst Bo Henrysson hälsades också välkommen. Bo pratade om "Säker senior", fallolyckor är den vanligaste olyckan bland seniorer och allra mest hos kvinnor. Träning, social gemenskap och föreningsverksamhet motverkar olycksrisken och minskar den med drygt femtio procent.

Kaffe med goda smörgåsar och smarriga kakor serverades. Mia informerade om resan till Öland den 18/5 som distriktet anordnar. Fika och mat äter vi på Hotell Skansen. Besök på Ölands djurpark, Störlinge motormuseum och Himmelsberga. Avgiften är 200 kr, då ingår buss, mat och eventuella inträden. Avresa från hembygdsparken kl. 8.30 och församlingshemmet kl. 8.40. Anmälan till Evy tel. 0702942429 senast den 15/4.

Är du intresserad av att följa med till Elgerums handelsträdgård och göra din egen uteplantering? Intresseanmälan görs till Evy tel. 0702942429.

Lotteridragning avslutade en trevlig eftermiddagen./YH