Höstupptakt Nynäs

Om oss

Reumatikerföreningen Mönsterås finns till för att ge stöd och råd i vardagen för dig med reumatisk sjukdom eller sjukdom i rörelseorganen. Vi har ca 190 medlemmar som har många aktiviteter tillsammans.

Reumatikerföreningen i Mönsterås bildades 1978 och tillhör Reumatikerförbundet som är Sveriges största handikappförbund med c:a 60 000 medlemmar. Vi har vår möteslokal i Svanen på Hagagatan 5 i Mönsterås. Arbetet görs intressepolitiskt för att påverka livssituationen för personer med reumatiska sjukdomar. Vi arbetar för att aktivera våra medlemmar till en social gemenskap genom våra möten, medlemsträffar, cirklar, temakvällar och resor.

Vårt mål är att alla reumatiker är fullt delaktiga och jämlika i samhället.
Vår förening är en del av Reumatikerförbundet, som har 200 föreningar över hela landet.

Som medlem träffar du personer med olika reumatiska sjukdomar som:

• får information
  • byter erfarenheter